Pro-Stories Oy, asiantuntijoiden, esihenkilöiden ja johdon valmennukseen erikoistunut yritys, päivitti nettisivunsa vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeita. Vanha Drupal 7 -alustalle rakennettu sivusto oli jäänyt ajastaan jälkeen niin ulkoasun kuin toiminnallisuuden osalta. Uudet nettisivut rakennettiin WordPress-julkaisujärjestelmään ja tarjoavat modernin, käyttäjäystävällisen ja responsiivisen kokemuksen sekä suomeksi että englanniksi.
Projektin lähtökohdat ja tavoitteet
Vanhan sivuston haasteet olivat ilmeiset:
Vanhentunut ulkoasu: Sivuston visuaalinen ilme oli päässyt vuosien saatossa vanhentumaan, eikä enää vastannut nykyisiä standardeja, mikä heikensi käyttäjäkokemusta ja yrityksen uskottavuutta.
Toiminnallisuuden ongelmat: Osa sivuston sisällöistä oli hajonnut ja kaikkeen sisältöön ei enää päässyt kiinni. Tekniset ongelmat johtuivat pääasiassa vanhentuneesta Drupal-7 julkaisujärjestelmästä, minkä johdosta tuki sivulla oleviin eri moduuleihin oli päättynyt ja näin jäänyt tuuliajolle. Sivuston käytettävyys oli heikko ja tekniset ongelmat vaikeuttivat sen ylläpitoa ja kehittämistä.
Sisällön hallinta: Sisällön määrä ja laatu eivät olleet enää ajantasalla, mikä heikensi viestin perillemenoa ja kävijöiden sitoutumista. Sisältöä oli reilusti, pilkottuna monelle alasivulle ja osa sisällöistä oli rikkoutunut vanhentuneiden moduulien johdosta. Näiden haasteiden pohjalta tavoitteet olivat selkeät: luoda moderni, responsiivinen sivusto, joka tarjoaa selkeän ja houkuttelevan käyttäjäkokemuksen, kompaktimmassa formissa – sekä suomeksi että englanniksi.
Uudet suunnitelmat
Toimiminen eri laitteilla: Uusi sivusto on suunniteltu toimimaan erinomaisesti kaikilla laitteilla, oli kyseessä sitten tietokone tai joku mobiililaite. Tämä varmistaa, että käyttäjäkokemus on sujuva ja miellyttävä laitteesta riippumatta.
Sisällöt: Sivuston sisältöjä karsittiin ja päivitettiin vastaamaan paremmin Pro-Stories Oy nykyisiä palveluita ja asiakaskuntaa. Informaatio on nyt selkeämpää ja helppolukuisempaa ja tarjoiltuna paremmin jäsenneltynä.
Kaksikielisyys: Uusi sivusto tarjoaa sisällön sekä suomeksi että englanniksi, mikä laajentaa yrityksen potentiaalista asiakaskuntaa ja parantaa palvelujen saavutettavuutta.
Moderni ja ammattimainen ulkoasu: Visuaalinen ilme päivitettiin vastaamaan nykyaikaisia standardeja, mikä parantaa yrityksen brändimielikuvaa ja herättää luottamusta asiakkaissa. Ajatuksena oli ’less is more’, siistiä, tyylikästä, yksinkertaista ja rauhallista.
Yhteenveto
Uudet nettisivut ovat erinomainen esimerkki siitä, kuinka vanhentuneen sivuston päivittäminen voi parantaa merkittävästi käyttäjäkokemusta ja yrityksen verkko-näkyvyyttä. Moderni, responsiivinen ja selkeästi jäsennelty sivusto auttaa Pro-Stories Oy:tä viestimään tehokkaammin ja tavoittamaan laajemman asiakaskunnan. Tämä projekti osoittaa, että digitaalinen uudistaminen voi olla ratkaiseva tekijä liiketoiminnan menestyksessä.
Kiitos Pro-Stories Oy:n Taru Uhrmanille mukavasta projektista. Toivotaan että matka uuden nettisivun kanssa turvallista ja mieluisaa – ”Smooth sailing”, niin kuin me Nettimajakalla asiakkaille toivotamme.
Tässä vielä Tarun mietteitä ja palautteita LinkedIn-alustalle julkaistuna. Kyllä tuli mukava olo tätä lukiessa!
On positiivisen palautteen aika. Elämässä on asioita, joiden aloittamista vaan lykkää, koska se on muka niin hankalaa. Yksi näistä oli yrityksen nettisivujen uusiminen. ”Kai ne vanhat sivut vielä kelpaa, ai ei linkit toimi, no ei siellä ehkä kukaan käy..” Niinpä vaan Nettimajakka Oy :n kundit ottivat homman hanskaan. Aloitus sujui hienosti, päästiin vauhtiin. Ja sitten tuli se kuuluisa solmu: erilaiset mielikuvat, erilaiset käsitykset käytettävyydestä. Tilanne ratkaistiin nopeasti. Koko projekti seis ja aloitetaan määrittely tarkemmin uudelleen. Nopeata ja asiakaslähtöistä reagointia.
Iso kiitos Aki Pääkkö, Veli-Pekka Mämmelä ja ennen kaikkea Jukka Ylisuutari! Jukalle kiitos kärsivällisyydestä siinä vaiheessa, kun minä jahkailin, vääntelin ja kääntelin. Sivuista tuli just minun ja yritykseni näköiset. Kurkatkaapa pro-stories.fi Ja se aloitussivun kuva, se on mun itse ottamani Kalliovuorilta. Joskus pitää kiivetä ylemmäs, jotta näkee kokonaisuuden.